4 Eylül 2016 Pazar

MAKEDONYA'DA EĞİTİM

MAKEDONYA'DA EĞİTİM

Arkadaşlar merhaba ;
Bu benim ilk yazım umarım sizlere işinize yarayacak,faydalı bilgiler verebilirim. Bahsedeceğim konu sizinde başlıktan anlayacağınız gibi  MAKEDONYA'DA  EĞİTİM
  
 ÖNCELİKLE BEN KİMİM ? 
NİÇİN MAKEDONYA'DA  EĞİTİM İLE İLGİLİ BURAYA BİLGİLER YAZIYORUM , BUNLARI NEREDEN BİLİYORUM ? 

İsmim Büşra Aysu BAYRAM , 20 yaşındayım.
3 çocuklu bir ailenin en büyük çocuğuyum. Bursalıyım. 
Lise yi yine memleketim olan Bursa 'da Gemlik Umurbey Celal Bayar Anadolu Sağlık Meslek Lisesi'nde okuyup,ardından Makedonya macerama başladım.

Makedonya Goce Delchev Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. Sınıf  öğrencisiyim.

Makedonya'da 3. Yılıma başlamış oldum ikinci sınıf ile beraber... :)  

Sizlerle bu bilgileri paylaşıyorum çünkü birazdan sizinde öğreneceğiniz hatalarımı sizin yapmamanızı istiyorum.
Bu bilgileri biliyorum çünkü ben de Makedonya'da okuyorum 😍👍



PEKİ BEN BURAYA NASIL GELDİM,KİMDEN YARDIM ALDIM

Ben buraya bir danışman şirket ile geldiğimi sanıyordum... Taa ki makedonyaya gelip bir kaç gün geçirene kadar...

Şöyle anlatayım ; bir danışman şirket ile anlaşmıştım tabi belirli bir ücret karşılığında.Yaklaşık 3-4 ay boyunca hiç bir problem yokmuş,işlerim yolundaymış gibi davranıldı. Tabi ben bu süre içerisinde ücretimi ödedim,binbir zahmet ile topladığım evraklarımı gönderdim,hazırlıklar yaptım Vs vs...

Vel hasıl kelam uzunca bir süre tabiri caizse  uyudum..Sonra makedonya ya geldim bi baktım öğrenci kaydım yok ! Yaptık denilen hiç bir şey yapılmamış... 
İşin kötüsüdür kayıt dönemi Çoktaaannn sona ermiş! 
Tamam dedim tüm hayallerim emeklerim çöpe gitti. Olan bir yılıma oldu sene kaybettim.
Üzüldüm haliyle...
Ve DOLANDIRILDIĞIMLA ortada kaldım :)
Sonuç olarak elimde Kocaman bir SIFIR vardı...

DERKEN...
Daha sonra şans olarakt adlandırdığım biriyle tanıştım.burda okuyan bir öğrenciydi o da... O bana yardımcı oldu...
Yaptığım tüm masrafları tekrardan yaparak,evrakları zorda olsa yeniden düzenleyerek kaydımı bir şekilde yapmayı BAŞARDIK ! :) 

Ve böylelikle büyük bir mutlulukla okul macerama başlamış bulundum !🎈🎈
SİZE TAVSİYEM BİR DANIŞMAN ŞİRKETİNE KESİNLİKLE GÜVENMEMENİZ OLUR. 
KAYDINIZI BURDA OLAN TANIDIK ÇEVRENİ̇Z VARSA ONLARA YAPTIRMANIZ VE YAHUT  HİÇ OLMADI, GERÇEKTEN BURADA OKUYAN İNSANLARDAN YARDIM ALMANIZ OLUR ✔️✔️✔️😊😊🍀

GEL GELELİM MAKEDONYA'DA EĞİTİM ALMAK İÇİN NEYİN GEREKLİ OLDUĞUNA....


 Makedonya üniversitelerine kayıt olmanız için herhangi bir sınava (YGS,LYS,SAT vb.) ihtiyacınız yok ❣
SADECE LİSE DİPLOMANIZ OLMASI YETERLİ ! 
Bir ara LYS sınavından bazı puan şartları isteniyordu. Örneğin TIP Kaydı için  LYS sınavında ilk 40 bine girme,Hukuk fakültesinde girmek için LYS sınavından ilk 150 bine girme gibi kurallar vardı fakat artık bu kurallar kaldırıldı ve eski sisteme dönüldü. YANİ SADECE LİSE DİPLOMANIZ OKULA KAYIT OLMAK İÇİN YETERLİDİR :)  ve diğer evraklar olmazsa olmaz tabi ki :) 
  
MAKEDONYA' DA EĞİTİM SİSTEMİ NASILDIR?

Üniversiteye kayıt olduktan sonra ilk önce HAZIRLIK SINIFINA başlıyorsunuz. 
Hazırlık sınıfında MAKEDONCA  DİLİNİ öğreniyorsunuz. 
Hazırlık sınıfı her yıl ekim ayına doğru başlayıp haziranın başında sona eriyor. Bu aylar içerisinde yaklaşık bir aylık bi sömestr tatili olur, ocak ayındaydı sanırsam...
Hazirandan sonra ise yaz tatili olup Eylül ayında okuyacağınız fakülteye başlarsınız.
 Her bölümün süresi farklıdır Türkiye de de olduğu gibi.
Ben tıp okuduğum için benim eğitim sürem 1+6 yıl olmak üzere 7 yıl oldu :) 
Diğer bölümlerinde eğitim süreleri Türkiye ile aynıdır. Atıyorum diş hekimliği Türkiye'de beş yıl ise burda da beş yıldır.

BUGÜNLÜK YAZACAKLARIM BU KADARDI...
Bir sonraki yazımda MAKEDONYA'DA YAŞAMI anlatmayı planlıyorum. 
Sizinde merak ettiğiniz şeyler varsa lütfen yorum olarak bırakın. Hepsini değerlendirip bir sonraki yazımda konu başlıkları altında açıklayacağım. 

MAKEDONYADA eğitim ile ilgili daha detaylı bilgi isterseniz bana instagram üzerinden ulaşabilirsiniz. İNSTAGRAM KULLANICI ADIM @Aysuuuuuu

Ve YOUTUBE KANALIMA ABONE OLMAYI LÜTFEN İHMAL ETMEYİN ! 
Orda da MAKEDONYA da ki günlük aktivitelerimi, okulumu ve  çevreyi paylaşacağım, umarım severek takip edersiniz :) :)
Youtube kanal linkim :
Büşra Aysu bayram

https://m.youtube.com/feed/account

Görüşmek üzere kendinize iyi bakın :) 



    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder